resanmotettmarathon.blogg.se

Följ med mig på resan mot mitt första Marathon. Jag kommer såklart även skriva vad som händer i mitt liv i övrigt.

Summering 2013

Publicerad 2013-10-10 13:05:49 i Allmänt

Eller kanske skulle man skrivit av första året som löpare!
Jag anser att första året som löpare är avslutat, det återstår förvisso ett lopp men jag är inte hundra på att jag kommer genomföra det.
Jag är så otroligt nöjd med mitt första år som löpare, och min utveckling. Träningarna med Helsingborg Running Club är otroliga Markus V är verkligen otroligt grym coach!
 
För drygt ett år sedan när jag blev "biten" och reggade mig på jogg.se så satte jag upp ett mål att jag skulle springa Lidingöloppet 2013, en ganska tuff utmaning som jag faktiskt var rädd att jag inte skulle klara av, men jag var tvungen att ha ett tufft mål att jobba mot för att klara av dom passen som bara är skitiga, tråkiga och urusla. Jag har under resans gång tvivlat många gånger och det satt långt inne att anmäla sig men anmäälan trillade till slut in och det fanns ingen återvändo. Träningen började flyta på riktigt bra under sommaren och preics när jag gick in i ett skede där jag skulle köra riktigt tufft skadade jag mig som innebar ingen löpning på 1½ månad, där gick Lidingö åt helvete tänkte jag. Men tack vara en grym sjukgymnast och pepp från många olika håll men främst från min underbara fru som varit ett fantastiskt stöd under hela året men främst under skadan gick min rehab träning klockrent (har nog bra läkekött). Efter många om och men var det dags för start i Lidingöloppet 2013, jag var inte speciellt nervös mest orolig över att det skulle gå åt fanders men när vi väl kom iväg så kändes det bra, loppet är sinnessjukt tufft och när upploppet kommer och man tar i med dom där sista krafterna man hittar någonstans i slutet, kollar i publiken för att se om man känner någon och där står ens älskade och hejjar för fullt och mållinjen passeras, den känslan är obeskrivlig. Jag blev så jävla glad, så jävla nöjd och så otroligt jävla stolt så jag kunde inte annat än att bryta ihop lite. Folk var så otrligt nöjda glada och en del grät en del skrek en del spydde. Jag råkade gå in i en Göteborgare och han kramade bara om mig och till slut utbrast han högt och ljudligt med armarna ut i luften -ALLA HÄR ÄR SÅ JÄVLA BRA!! Det är utan videra mitt bästa löparminne 2013.
 
Kör en liten lista här med tillbakablickar från året som gått:
Mars Seedings lopp PB på 10km och årets första lopp
Maj Springtime stadslopp i Helsingborg 10km PB
Maj Göteborgsvarvet 21km otroligt jobbigt pga värmen och ett pajjat knä.
Maj/Juni Änglamilen 5km terräng riktigt roligt lopp
Juni Varbergsloppet 10km lättlöpt lopp utmed havet PB
Augusti Vikenvarvet 10km dåligt lopp som slutade katastrofalt, också här otroligt varmt.
September Lidingöloppet 30km årets utmaning som gick bättre än förväntat.
 
Nu är det dags att ladda upp för nästa års stora utmaning Helsingborg Marathon, och jag är inte ett dugg orolig, utan jag ser fram, nästan lite otåligt mot det.
Det kommer bli många lopp före det och målen är satt väldigt högt vissa och jag tror inte att jag kommer klara av att nå dom, men inget är omöjligt, jag vet att jag är på god väg! 2014 ska bli ett fantastiskt löpar år med minst lika många härliga minnen som det året som gått!!
 
Tack för all pepp och support jag fått, och välkomna att följa med på min resa mot Helsingborg Marathon 2014!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela