resanmotettmarathon.blogg.se

Följ med mig på resan mot mitt första Marathon. Jag kommer såklart även skriva vad som händer i mitt liv i övrigt.

Intervaller

Publicerad 2013-10-21 22:05:01 i Allmänt

Nu är det minsann dags att tag i träningen igen på riktigt allvar efter sista tidens tråkigheter.
Annika mår efteromständigheterna mycket bra och ska testa att gå och jobba i morgon så jag håller alla tummar att det ska funka för henne.
Ikväll var det dags för veckans träningshöjdpunkt, Helsingborg Running Club. Upplägget var intervaller som såg ut så här: 30+45+60+90 sekunders intervaller med 30 sekunders joggvila, vi körde 4 sådana set. Riktigt jobbigt om ni frågar mig och jag får lite känning i låret efter min sträckning när jag kör sådan högintensiv träning, men det kändes att det behövdes för att få igång benen ordentligt.
Denna vecka kommer det nog bara bli ett pass till eftersom det är tävling på söndag, Bulltofta Brutal 7km terräng. Det känns bra att avsluta säsongen nu och börja fokusera på 2014 i god tid.
 
Kör hårt i löparspåren!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela